Nellin toive kaikille koiranomistajille

maanantaina, lokakuuta 20, 2014 New Limit's 1 Comments

Tätä tekstiä saa jakaa :)

 

Hei!


Olen pian 11-vuotta täyttävä kääpiöpinseri mummo Kaustiselta.

Tässä on musta hieno pääpotretti <3


Rakastan kaikkia ihmisiä vauvasta vaariin ja tulen useimpien kilttien koirien kanssa toimeen.
Ennen retuutin kaikkia kivoja leluja, leikin vetoleikkejä ja käytin pantaa, sekä riehuin toisten koirien kanssa. Harrastin myös tokoa.

Mutta v. 2010 tapahtui jotain kamalaa ja halvaannuin osittain :'(

"Autossa jo ihmettelin miksi Nelli nuolee jatkuvasti huuliaan ja on kovin tuskainen. Kotiin päästyämme se ei pysynyt enää pystyssä vaan kaatui lattialle ensin käveltyään kuin humalainen. Nelli oli muutenkin poissaoleva ei reagoinut normaalisti ja heitteli jalkojaan sinne tänne. Palattuamme takaisin eläinlääkärille Nelli oli jo ihan muissa maailmoissa ja osittain halvaantunut. Asentotuntoreaktiot toimivat heikosti. Klinikalla ei ollut tarvittavia välineitä Nellin perusteelliseen tutkimiseen ja tilanne oli sen verran akuutti, että lähdimme sitten iltaa/yötä vasten ajamaan Vantaalle Aistiin kaikki koirat mukanamme. Pelkäsin koko välin Nellin hengen puolesta, mutta se nukkui onneksi rauhallisena boksissa. Perillä menimme hätäpäivystykseen, jossa hoitaja katsoi Nellin tilan. "

 LISÄÄ HALVAUKSESTA VANHASSA BLOGISSA, KLIK!

Syyksi halvaukselle paljastui niskasta löytynyt välilevytyrä. Halvauksesta olen kuntoutunut, mutta mun omistaja sanoi etten saa enää oikein kovasti retuuttaa ja riehua, ihan pienesti vain :) Panta vaihtui valjaisiin, eikä mua enää päästetä innokkaiden isojen koirien kans leikkimään ettei ne vahingossa leikin tuoksinnassa tuu mun päälle niin, että mun niskaan sattuu. Muuten voin elää ihan normaalia mummokoiran elämää <3

Ainut surullinen asia on, että mun omistaja säikkyy miltei päivittäen mua lenkkeilyttäessään. Nimittäin meitä kohti tulee aika usein irtokoiria, joille se joutuu karjumaan "HUS, HUS, POIS!". Me ei voida tietää onko kohti tuleva koira kiltti vai vihainen, ja vaikka se olisi kilttikin niin siltikin muhun voi sattua jos päälle juostaan.

Mä oon mun omistajille niin tärkeä, että halusin jakaa mun tarinan teidän kanssa, josko vaikka ymmärtäisitte paremmin miksi kaikkia koiria ei voi päästää toisten iholle ilman omistajan lupaa.




Hymyillään kun kytkettyinä tavataan  t:Nelli

P.S Nykyään me sitten vähän haukutaan vastaantuleville koirille, kun kerta omistajakin niin joutuu tekemään.

You Might Also Like

1 kommentti: